רעיונות לפי אישים : ליבסקינד דניאל
שואה (ייצוגים בתרבות)
השואה היא הכינוי להשמדתו המדעית והשיטתית של כשליש מן העם היהודי בידי הנאצים ושותפיהם באירופה בשנים 1941-1945, מהפלישה הגרמנית לברית המועצות ועד שחרור מחנות המוות בידי בעלות הברית בתום מלחמת העולם השנייה. עד היום, כעבור עשרות שנים, נשאלת בעוצמה רבה השאלה: האם יש "דרך נכונה" לזכור את אושוויץ, ואם כן, מהי? סוגיית ייצוג השואה בתרבות עודנה שנויה במחלוקת והשלכותיה משפיעות ישירות על תחומי הזהות והזיכרון, האמנות והתרבות בזמננו. השאלה המרחפת מעל הדיון נוגעת ל"פופולריות החדשה" של שיח השואה בשנים האחרונות. האם עוצמת הדיון היא ביטוי אותנטי למהלך אוניברסלי של עיבוד הטראומה או שמא מדובר בעודף של ייצוגים המבשרים על צורה מתוחכמת של העלמה וגירוש: גירוש הכאב באמצעות השיח המשתלח והבלתי פוסק אודותיו, עד שהנושא כולו יהפוך לבנאלי?
… קיראו עוד
תחום: אמנות|ארכיטקטורה|במה|גוף|היסטוריה וזיכרון|חברה ופוליטיקה|חיי יומיום|טלוויזיה|מלחמה ושלום|מקום|נפש|ספרות|פנטזיה|פסיכואנליזה|קולנוע|שיח|שפה
אישים: אבן אבא, אדורנו תיאודור, אופולס מרסל, ארנדט חנה, באחטין מיכאיל, בן דור אורנה, בניני רוברטו, ג'אדט טוני, גודאר ז'ן-לוק, גולדברג עמוס, גרוסמן דויד, גרין ג'ראלד, דינר דן, הופמן יואל, ויזל אלי, ויזלטיר מאיר, זונטג סוזאן, זיברברג הנס יורגן, טרנטינו קוונטין, לב יאיר, לה קפרה דומיניק, לוי פרימו, ליבסקינד דניאל, ליוטאר ז'ן פרנסואה, ליטל ג'ונתן, לנצמן קלוד, סיון אייל, ספיגלמן ארט, ספילברג סטיבן, פרידלנדר שאול, צ'ומסקי מרטין, צוקרמן משה, צימרמן משה, קייס אנטון, קלאוסן דטלף, קרת אתגר, רנה אלן
תיירות
תנועה ואינטראקציה של בני אדם ושל שירותים לאורכו ולרוחבו של הגלובוס. תעשייה כלל-עולמית הכוללת תחומים רחבים של תקשורת חברתית כגון פנאי וספורט, קניות וכלכלה, תרבות ואמנות, צילום, אדריכלות וחינוך. כתופעה מודרנית, תיירות ההמונים מבטאת את הניידות החדשה של האדם: התשוקה לגלות ארצות, נופים, תרבויות ואייקונים חדשים המעצבים זהויות. במרכז החוויה התיירותית ניצב הרצון לצרוך את העולם באמצעות "המבט התיירותי" – מבט צילומי המקבע שוני וריבוי בתבניות חוזרות. בניגוד לחוויית הנוודות, המבוססת על סכנה ועל פירוק, התיירות מבוססת על צריכה ועל יציבות בורגנית המשמרת את הקיים. המבט התיירותי צמא למונומנטים ההופכים את העיר המתויירת למקום סטטי וניצחי, שתמיד ניתן לשוב אליו. תיירות ההמון בעידן הגלובלי הופכת את ה"מקומי" וה"אקזוטי" לסחורה מבוקשת המשוכפלת בעולם כולו.
… קיראו עוד