רעיונות לפי יצירה : פחד ותיעוב בלאס וגאס (האנטר תומפסון 1971)
ניו-ג'ורנליזם, עיתונות חדשה
זרם בעיתונות הרואה בדיווח יצירה סובייקטיבית, המפגינה מודעות עצמית לתהליכי הכתיבה העיתונאית. העיתונות החדשה נעזרת בסגנונות כתיבה ספרותיים ובדיוניים כדי להעביר את מסריה. זוהי תגובת נגד לסגנון השואף לאובייקטיביות, לניטרליות ולנאמנות לעובדות, הדורש מן הכותב להעלים את נקודת מבטו האישית מן הכתיבה והדיווח. הניו-ג'ורנליזם ממקם את הכותב כגיבור הסצינה העיתונאית ומקנה לו תפקיד חשוב בתוך השיח הציבורי. נקודת המבט האישית, המקורית, הנרקיסיסיטית לעתים, מחליפה את היומרה לדיווח שתוצאתו פענוח "האמת". הניו-ג'ורנליזם הוא כתיבה המתענגת על עצמה שערכה נשפט על-פי עוצמתה הרטורית.
… קיראו עוד
תרבות נגד, "סיקסטיז"
(א) שם קיבוצי לתרבות מהפכנית ואלטרנטיבית שפעלה בארצות הברית ובאירופה בשנים 1970-1967. תרבות זו היתה תוצר השילוב האידאולוגי בין תנועות כגון ההיפים וקבוצות של סטודנטים רדיקליים, שהפגינו ביטויי מחאה עזים נגד הממסד הפרוטסטנטי הישן, הקפיטליזם הצרכני, הניכור הטכנולוגי והמיליטריזם; (ב) שם המציין קבוצת אנשים בעלי דעות החורגות מן המקובל, שנשמטו ממעגל החיים הרגילים והתנסו בפרקטיקות אלטרנטיביות כגון חיי קומונה, פסטיבלים מחתרתיים, הוצאת כתבי עת ייחודיים והקמת בתי ספר פתוחים.
… קיראו עוד
תחום: אלטרנטיבה|אמנות פלסטית|אקטיביזם|ביקורת התרבות|היסטוריה וזיכרון|חברה ופוליטיקה|מגדר|מהפכה|מודרניזם|מוזיקה|מיניות|מלחמה ושלום|סגנון חיים|פרסום ושיווק|קולנוע|תרבות פופולרית
יצירה: The Making of a Counter Culture (תיאודור רוזק 1968)|Where the Wasteland Ends (תיאודור רוזק 1972)|אדם בעקבות גורלו [Easy Rider] (דניס הופר 1969)|איזו הקלה (אלן גינזברג 1988)|ארוחה עירומה (ויליאם בורוז 1959)|בדרכים (ג'ק קרואק 1957)|האדם החד-ממדי (הרברט מרקוזה 1964)|החלקיקים האלמנטריים (מישל וולבק 1998)|פחד ותיעוב בלאס וגאס (האנטר תומפסון 1971)|רסיסי חיים [Five Easy Pieces] (בוב רפאלסון 1970)