טלוויזיה
ראייה מרחוק (Tele: רחוק, Vision: ראייה). מדיום תקשורתי ואמנותי מרכזי בתרבות זמננו. מערכת אלקטרונית המשדרת תמונות נעות בשילוב קול באמצעות מכשור הממיר אור וקול לגלים אלקטרוניים. אלה מומרים בתורם לתמונה ולקול בר השמעה. האותות משודרים למסכים רחוקים שאליהם מרותקים מיליוני צופים. הדומיננטיות של הטלוויזיה בולטת בחיי היומיום, משום שיותר מכל אמצעי תקשורת אחר היא יוצרת זרימה טוטלית של "תמונת המציאות", המתקבלת בו בזמן מרחבי העולם כולו. כוחה של הטלוויזיה נובע מהיותה מדיום סמכותי וחד-כיווני, המשדר לקהל צופים פסיבי יחסית, במתכונת דרמטית ובעלת השפעה. עולם הדימויים הטלוויזיוני, האופי החזותי של ייצוגי המידע ויכולתה של הטלוויזיה לחבר בין המנוכר לאינטימי ובין הציבורי לפרטי – כל אלה משרטטים עבור הצופה את המרחב החזותי שבו נעים ומתפענחים חייו.
… קיראו עוד
תחום: חברה ופוליטיקה|חיי יומיום|טכנולוגיה|טלוויזיה|מרחב ציבורי|תקשורת המונים|תרבות חזותית|תרבות פופולרית
יצירה: Hill Street Blues [בלוז לכחולי המדים] (סטיבן בוצ'קו 1984-1981)|I Love Lucy (ראלף לוי 1957-1951)|L.A. Law [פרקליטי אל.איי] (סטיבן בוצ'קו 1992-1986)|Mad Men [מד מן] (מתיו ווינר 2015-2007)|NYPD (סטיבן בוצ'קו 2005-1993)|Six Feet Under [עמוק באדמה] (אלן בול 2005-2001)|Twin Peaks [טווין פיקס] (דיוויד לינץ' ומארק פרוסט 1991-1990)|אלי מקביל (דיוויד אי קלי 2002-1997)|בידור עד מוות: השיח הציבורי בעידן עסקי השעשועים (ניל פוסטמן 2000)|ברוכים הבאים למדבר של הממשי (סלבוי ז'יז'ק 2002)|הבלש המזמר (דניס פוטר 1986)|הכול נשאר במשפחה [All in the Family] (נורמן ליר 1979-1971)|הסופראנוס (דיוויד צ'ייס 2007-1999)|להבין את המדיה (מרשל מקלוהן 1964)|לזרוס הקר (דניס פוטר 1996)|סיינפלד (לארי דיוויד וג'רי סיינפלד 1998-1989)|על הטלוויזיה (פייר בורדייה 1996)|קריוקי (דניס פוטר 1996)|רעש לבן (דון דלילו 1991)|שיקאגו הופ (דייויד אי קלי 2000-1994)|שפתון על צווארך (דניס פוטר 1993)