אוכל
צורך קיומי המספק אנרגיה לגוף ומאפשר את הפעילות הטבעית של האורגניזם. פעילות מענגת שהיא חלק מחייו החושניים של האדם. טקס בתרבות המאפשר תקשורת סימבולית בתחומים רחבים של הניסיון האנושי: זהות אישית וקולקטיבית, סדר יום אידאולוגי ופסיכולוגי, הגדרת טעם, סגנון חיים ועוד. לאורך ההיסטוריה, השגת המזון, הכנתו והגשתו היו לתופעה חברתית מרכזית: בתרבות ההמונים של ימינו הפך המזון לתחום חברתי מועדף, מושא לייצוג אמנותי ותקשורתי, ציר מרכזי של דיון וביקורת. המזון משמש אמצעי ליצירת זהות ולייצוג של זיכרון עבור קבוצות משתמשים המתבדלות ביניהן על רקע גזעי, אידאולוגי, דתי, לאומי, מעמדי, מגדרי, דורי ועוד. האוכל מופיע אפוא לא רק כישות גשמית אלא גם כמטאפורה לקיום הרוחני של האדם; המזון הוא תמיד "מזון למחשבה". ברמה הבסיסית ביותר הוא מייצג את גבולות המוכרות והזרות האנושית. המגוון העצום של מזונות ומאכלים הוא תמונת ראי של הרב-גוניות האנושית המוטמעת בחיים עצמם.
… קיראו עוד
אישים: אולדנבורג קלאס, אלגזי גדי, אקסל גבריאל, בארת רולאן, בונואל לואיס, בורדייה פייר, בטאיי ז'ורז', ברגמן אינגמר, ברויגל פיטר, בריי תמרה, גביעון ליאורה, גרינווי פיטר, הרשמן דבי, וולך יונה, וורהול אנדי, ויסר מרגרט, לוי זאב, לוי-שטראוס קלוד, מילר ז'ק-אלן, סטרבק יאנה, סמית קיקי, סקיטס שרה, פברה-וסאס קלודין, פולן מייקל, פידס ניק, פרארי מרקו, קאלווינו איטאלו, קוניהן קרול, קורסמאייר קרולין, קליינברג אביעד, קפלן סטיב, קפלן פטריסיה, רבלה פרנסואה